Scrisoare deschisa adresata, „Pastorilor Romani Penticostali din America si Canada”:

Iubiti pastori romani, Asa cum bine stiti, zilele acestea in Atlanta Georgia va avea loc: „Cea de-a 42-a Conventie a Bisericilor Penticostale Romane din SUA si Canada”. Prin aceasta scrisoare dorim sa va amintim,caci in Raportul nostru pe anul 2009 tinerii romani si-au exprimat dorinta, ca la aceasta conventie printre altele sa se ridice si problema tinerei generatii din bisericile noastre. Dupa aproape 4 ani de lupta pentru predica si-n limba engleza in bisericile romane, va putem spune iubiti frati ca noi nu mai putem sa asteptam in tacere. Asa cum bine stiti, pierderile sunt multe, iar timpul de a salva generatia noastra pentru cer, este foarte scurt. Anul acesta la aceasta conventie, dorim mult sa aflam decizia fiecaruia dintre dvs. cu privire la generatia tanara. Cerem tuturor pastorilor romani din America si Canada sa-si exprime public, parerea dansilor cu privire la predicile si-n limba engleza in bisericile romane. Deasemenea cautam oameni ai Lui Dumnezeu care sunt gata sa ne dea si noua: „30 de minute din program, predica si-n limba engleza la serviciile divine”, (de preferinta in fiecare Duminica seara, cand sunt cei mai multi tineri in biserica).

Din luptele noastre pentru predica si-n limba engleza in bisericile romane, aflam ca mai multi pastori si o parte dintre frati romani, „ne vreti afara din bisericile dvs.” La aceasta conventie am dori sa va dam posibilitatea sa ne spuneti aceasta public, direct, deschis si fara nici o retinere. In felul acesta, afland raspunsul negativ din partea dvs. tot ce-i posibil ca cei mai multi dintre noi impreuna cu parinti nostri, nu va v-om mai ispiti, si v-om pleca din bisericile dvs. in bisericile care ne accepta cu toata dragostea. In cazul in care, se vor gasi pastori romani care nu doriti sa plecam, si ne vreti in bisericile pe care le pastoriti, va cerem doar un singur lucru iubiti frati: „sa ne dati si noua 30 de minute predica si-n limba engleza la serviciile divine”, pentru a ne putea hrani sufleteste din cuvantul Lui Dumnezeu in bisericile romane.

De data aceasta, v-am ruga ca deciziile dvs. cu privire la acceptarea sau respingerea „cererei acestei generatii tinere”, sa o faceti public, ca atat tinerii cat si parintii sa ne putem da seama, daca mai are sens sa ne mai luptam pentru predica si-n limba engleza in bisericile romane. Toti tinerii si parintii romani, la aceasta conventie va vom urmari cu mult interes. De data aceasta, nu pe toti ne va interesa atat de mult, predicile si programul pe care ni-l veti prezenta la aceasta intrunire. In schimb ne va interesa foarte mult, deciziile pastorilor romani cu privire la generatia tanara. Raspunsurile dvs. oricare ar fi ele, vor decide soarta tineriilor romani americani din bisericile romane. Noi asteptam nerabdatori aceste decizii, si va rugam in numele Domnului Isus, sa nu ne mai ignorati si sa nu ne mai amanati iubiti frati. Asa cum bine stiti, generatia noastra are nevoie de un ajutor spiritual, astazi nu maine. Iar lucrarea de salvare a tinerilor romani, nu mai poate fi amanata sub nici o forma. Orice timp pierdut este un castig pentru diavolul si slujitori lui.

Asa cum stiti, noi nu va cerem mult. Din cele aproximativ 11 ore la saptamana de program, in care hraniti din belsug frati mai invarsta, „vrem doar 30 de minute predica si-n limba engleza, pentru a salva generatia noastra pentru Dumnezeu”. Aflam de la bunici nostri, ca in ce priveste pacatele mai mari, diavolul a lasat fratii mai in varsta si se lupta dupa generatia tanara, 24 de ore la zi, sapte zile la saptamana, luna de luna si an dupa an. Ca sa-l biruim, avem nevoie de o hrana sufleteasca adecvata nevoilor pe care le avem. Credem ca toti sunteti constienti de faptul, ca numarul tinerilor din bisericile noastre scade intr-un ritm infricasetor, iar bisericile romane se golesc de la un an la altul. Din discutiile noastre avute cu acesti tineri plecati aflam, ca cei mai multi pleaca datorita faptului ca nu inteleg si limba romana, iar bisericile romane care accepta predica si-n limba engleza, sunt foarte putine. Deasemenea ne dam seama, ca ritmul in care bisericile noasre se inroleaza in aceasta lucrare de salvare a tinerilor romani, scade de la un an la altul. Spre deosebire de ani trecuti, anul acesta la numarul bisericilor care accepta predica si-n limba engleza, s-au adaugat doar doua biserici romane: Biserica: „Church of God of Ridgewood”, din Brooklyn, NY. pastorita de fratele „Petru Kokora” si biserica: „Romanian Christian Fellowship Church” din Kitchener Canada, Pastorita de fratele „Ioan Szasz”.

Din sutele de biserici romane din America si Canada, la ora actuala avem doar 12 biserici care accepta in fiecare duminica predica si-n limba engleza la serviciile divine. Cu tote ca noi ne bucuram mult de aceste biserici, si le multumim din sufletele noastre acestor pastori minunati, care si-au inteles chemarea si trimiterea care le-a facut-o Dumnezeu. Totusi am vrea sa va spunem iubiti pastori, ca nu ne putem multumi doar cu atat. Asa cum bine stiti, aceste 12 biserici nu vor putea rezolva niciodata, nevoia intregi comunitati romane din bisericile noastre din America si Canada. Si aceasta se datoreaza faptului, ca in cele mai multe orase si state americane nu exista nici o biserica romana care sa accepte predica si-n limba engleza. Iar tinerii romani-americani, datorita reclamelor negative facute de uni pastori romani bisericilor americane, si datorita traditiei romanesti mostenite din parinti si a faptului ca au crescut in bisericile romane, pe cei mai multi dintre acesti tineri nu putem sa-i ducem in bisericile americane.

Am vrea sa stiti iubiti pastori romani, ca noi nu privim cu usurinta la tot ce se intampla cu generatia noastra, si deciziile dvs. nu ne sunt totuna. Pe motivul acesta, va scriem aceste randuri cu durere in inimi, cu o mare responsabilitate, dintr-o dragoste sincera si cu tot respectul. V-am ruga si pe dvs. sa va ganditi mult la deciziile pe care le veti lua si sa cereti calauzirea Duhului Sfant. Noi suntem convinsi, ca niste oameni ai Lui Dumnezeu calauziti de puterea Duhului Sfant, nu vor ajunge niciodata la concluzia, „ca dorinta tinerilor romani din America si Canada este ceva prea mult si nu-i deloc justificata”. In speranta ca ne veti intelege si v-eti accepta cerinta tineriilor romani, noi va multumim anticipat. Dintr-o dragoste sincera si cu tot respectul, „Tinerii Romani Americani” transmitem tuturor bisericilor noastre, „Mult Har si Pace”. Asteptam raspunsul dvs.

Catre frati romani de pretutindeni:
Iubiti frati romani! asa cum realizati din scrierile noastre, „ne aflam intr-o situatie critica la o rascruce de drumuri” si nu stim exact in ce directie s-o luam si care ne va fi soarta. Asa cum multi dintre dvs. deja stiti, datorita limbi diferite pe care o vorbim, multi lucratori romani si-o parte dintre frati nostri, ne vor afara din bisericile dansilor. V-am rugam in numele Domnului Isus, sa ne veniti in ajutor. Avem nevoie de rugaciune si sprijinul dvs. in aceasta lucrare, ca deciziile care le vor lua pastorii romani la aceasta conventie cu privire la generatia tanara, sa fie facute dupa voia Lui Dumnezeu, in scopul de a salva generatia nostra pentru cer. Va multumim iubiti frati!!! Domnul Isus sa va rasplateasca toate eforturile facute cu viata vesnica. Sa auzim de bine.

Tinerii Romani Americani
http://tineriiromaniamericani.blogspot.com/
tineriiromaniamericani@yahoo.com

PS. Pentru a afla deciziile pastorilor romani cu privire la generatia tanara, in zilele acestea v-am ruga sa intrati pe site-ul: http://www.roconvention.com/ or http://www.credo.tv/index.php/conventie unde veti putea urmari programul conventiei, care anul acesta aflam ca va fi transmis gratuit.

15 gânduri despre &8222;Scrisoare deschisa adresata, „Pastorilor Romani Penticostali din America si Canada”:&8221;

  1. Dragi tineri romani-americani
    Numele meu este Vasile Tofan si sunt din Galati- Romania. Am primit acest mail, aceasta scrisoare deschisa pe care a-ti adresat-o pastorilor romani din America si Canada. Desi nu sunt implicat in nici un fel, am citit cu interes aceasta scrisoare si la un moment dat am primit un impuls in inima mea sa va scriu. In urma cu mai bine de 16 ani, eram un sportiv de frunte al tarii, practicand boxul de performanta. Am fost in lotul national al Romaniei, alaturi de Francisc Vastag, Mihai Leu, Leonard Doroftei. Lucian Bute, era doar un copil in acea vreme, fiind tot din orasul in care m-am nascut, Galati. In anul 1993, am luat drumul Occidentului, dorind sa ma realizez pe plan sportiv. Nu-l cunosteam si nu stiam nimic despre Dumnezeu, nascandu-ma si intr-o familie de crestini traditionali. Nu voi intra in detalii, dar in iarna anului 93 am ajuns intr-o inchisoare din orasul Braunscweig – Germania. In acest penitenciar am gasit o Biblie si prin harul lui Dumnezeu am fost nascut din nou, devenind un copil al lui Dumnezeu. M-am intors in Romania dupa doi ani de detentie si in anul 1996 am incheiat legamant cu Domnul in apa botezului, intr-o Biserica Baptista din Galati. Dupa un timp, am constatat ca cei care formau aceasta Biserica aveau o mare problema : le lipsea bucuria si viata Domnului Isus. Nu mi-a venit sa cred. Ca unul care am facut pacatul cu mare entuziasm, ma asteptam ca acum sa traiesc, daca nu cu mai multa bucurie, macar asa cum am fost in lume cand nu stiam de Dumnezeu. Atunci cand ma duceam pe stadion, la un meci de fotbal, ma bucuram enorm ( clar ca era o bucurie trecatoare si fireasca). Uitandu-ma mai bine in jurul meu ( la cei din Biserica), am constatat ca cei mai multi au schimbat o religie cu alta. Mi-am dat seama ca cei mai multi nu cunosc Scriptura, mai bine zis nu aveau lumina asupra Scripturii, sa vada ca Domnul Isus a spus ca cine crede in EL, din inima lor avea sa curga rauri de apa vie. M-am intristat mult de tot ceea ce vedeam si auzeam. Pentru ca am hotarat sa urmez un Domn si nu o religie, am inceput sa caut. Citeam acasa Scriptura si ma bucuram de ceea ce Duhul lui Dumnezeu imi descoperea. Mi-am dat seama ca datorita doctrinei pe care oamenii au inventat-o, unii nu puteau accepta botezul in Duhul Sfant si Darurile Duhului Sfant, fara de care nu poti avea o viata de biruinta asupra pacatului si nu poti trai asa cum Domnul Isus a trait ( 1Ioan 2:6). Am vazut cum incetul cu incetul am fost marginalizat de catre cei din B.B. Asta nu m-a descurajat, pentru ca repet : am incheiat si am jurat credinta unui Domn si nu unui cult sau unei religii. Dumnezeu m-a binecuvantat si in anul 1998 am avut harul sa-l cunosc pe preaiubitul frate Ioan Panican, care de atunci pastoreste viata mea de credinta. Un proverb evreiesc spune ca: ” daca vrei sa mirosi bine, trebuie sa umbli cu negustorii de parfumuri „. Asta am inceput sa fac. Sa caut oameni duhovnicesti si partasii duhovnicesti, ca sa pot sa fiu plin de Duhul Sfant si sa pot birui in lupta de fiecare zi. Daca ma complaceam in Biserica din Galati si daca ma suparam sau mai stiu eu ce altceva faceam, cu siguranta in ziua de astazi nu mai eram crestin. Domnul Isus a spus sa ne lepadam de sine, sa ne luam crucea si sa mergem dupa EL, nu dupa o religie sau doctrina, oricare ar fi ea. Sa nu fiu inteles gresit. Sunt de acord cu randuiala pe care a pus-o Dumnezeu in Scripturi si sunt de acord cu Biserica al carei Cap este Domnul si Biserica este condusa de El prin Duhul Sfant

    Dar daca nu gasesc asa ceva intr-o Biserica, nu am sa dau inapoi. Ma voi ruga si voi cauta pasune verde si ape limpezi in alta parte. De ce am indraznit sa va scriu aceste randuri preaiubitii mei frati? Nu va necajiti ca nu se predica in limba engleza in Bisericile din care faceti parte. Cresterea duhovniceasca si puterea de care aveti nevoie ca sa puteti fi biruitori, sa ma iertati, dar nu o primiti in cele 30 de minute pe care voi le solicitati. Aia poate fi un desert, un supliment. Daca fiecare dintre voi nu cultiva o relatie sanatoasa cu Domnul in cursul saptamanii, in Cuvant, rugaciune, post, cantare, partasie frateasca, etc, nu aveti cum sa primiti toate acestea in cele 30 de minute in Biserica, fie ele si in limba engleza. Indemanti tinerii sa cultive o relatie sanatoasa cu Domnul in cursul saptamanii, zi de zi, ceas de ceas. Va rog frumos sa ma iertati, dar tinerii din America si Canada, nu pleaca din Biserici pentru ca nu li se acorda cele 30 de minute in limba engleza la timpul de predica. Asta in nici un caz. Nu va mai cramponati de acest lucru. Cautati sa ridicati altare in casele voastre, in cursul saptamanii, unii cu altii in partasii sfinte, duhovnicesti. Daca in cursul saptamanii ma preocupa orice altceva si Domnul nu, si ma duc duminica la Biserica ca sa fiu harnit si sa primesc putere, imi merge numele ca traiesc, dar eu sunt mort. Duminica trebuie sa merg la Casa Domnului sa dau ceea ce am acumulat in cursul saptamanii. Va indemn cu toata dragostea, cautati sa dezvoltati o relatie sanatoasa cu Domnul in casele voastre, in familiile voastre. Aceasta va va aduce un belsug de viata din viata LUI. Aceasta va va intari si va va ajuta sa biruiti si sa fiti mai mult decat biruitori. Imi cer iertare ca trebuie sa spun si adevarul acesta. Celor mai multi pastori nu le pasa de voi, de sufletele voastre. Ei sunt preocupati de castig, de ei insisi. Acesta este adevarul. Am observat in acesti 16 ani, ca ceea ce a fost pe timpul Domnului Isus, este si astazi. Fariseii, saducheii, ipocritii, vanzatorii si multi altii, nu au disparut. Dumnezeu sa aiba mila de ei si de noi toti. Pe timpul cat am fost sportiv de performanta, daca nu munceam din greu si nu tratam cu maxima seriozitate antrenamentele, nu antrenorul meu avea de pierdut, ci eu. La fel este si in viata de credinta. Ma rog ca Dumnezeu sa va binecuvinteze preaiubitii mei frati. Nu va cunosc si nu ma cunoasteti, dar ceea ce ma rog este sa ne intanlim in Imparatia lui Dumnezeu. Mai ingaduiti-ma putin. Merg astazi si prin harul lui Dumnezeu vestesc Evanghelia. Ma duc in unele locuri si daca nu ma cunosc, imediat apeleaza la telefoane, intreband pe oameni. Daca intrebi pe unul care ma simpatizeaza, iti va vorbi bine despre mine, dar daca intrebi pe unul care nu ma simpatizeaza, iti va vorbi rau despre mine. Ce tragedie. In loc sa-l intrebam pe Domnul prin Duhul Sfant si sa aspteptam raspuns de la EL, folosim mijloace omenesti, firesti. Se vorbeste atat de mult despre Duhul Sfant, dar atat de putini au partasie cu EL. Dumnezeu nu ne-a chemat sa vorbim despre Duhul Sfant, ci ne-a poruncit sa fim plini de Duhul Sfant. Daca am fost calauzit de Domnul sa va scriu aceste randuri, atunci ele vor atinge inimile voastre si Duhul Domnului va lucra ceea ce stie ca aveti nevoie. Daca am scris aceste randuri de la mine, ma ve-ti ierta si ve-ti apasa acel buton „delete”. Fie ca dragostea lui Dumnezeu sa va calauzeasca la fiecare pas si ma rog ca Dumnezeu sa va binecuvinteze si sa va faca pentru aceste vremuri, sare si lumina. Cu toata dragsotea, Vasile Tofan, nevrednic rob al Domnului.

  2. Stimate frate Vasile Tofan!
    Va multumim din sufletele noastre pentru mesajul dvs. Domnul Isus sa va binecuvinteze. Referitor la comentariul adus la scrisoarea noastra, am dori sa va spunem: cat despre noi cei care stim romaneste, nu cerem absolut nimic pentru noi de la pastori romani din America si Canada. Noi am inteles cuvantul, am ajuns sa-L cunoastem pe Dumnezeu si sa-L aceptam in viata noastra, ca mantuitor personal al sufletelor noastre. Problema mare este frate draga, ca procentajul tinerilor care nu stiu (sau stiu mai putin) si limba roma din bisericile romane din America si Canada, este undeva la peste 95%. Acesti tinerii datorita faptului ca nu au inteles mesajele Evangheliei predicate in limba romana in bisericile noastre, nu au ajuns sa-L cunoasca pe Dumnezeu. Stiti ce scrie in ROM 10 cu 17: „Credinta vine in urma auzirii Cuvantului”. Din nefericire aflam ca nu se mosteneste din parinti. In prealabil acesti tinerii, cu tota ca s-au nascut din parinti credinciosi si au crescut in bisericile romane, nu vor ajunge sa-L cunoasca pe Dumnezeu. Pe motivul acesta insistam noi atat de mult, pentru 30 de minute predica si-n limba engleza in bisericile romane. Noi suntem constienti ca tinerii nu pleaca din bisericile romane, pentru faptul ca pastori romani nu ne dau 30 de minute predica si-n limba engleza. In schimb aflam ca pleaca cu sutele in fiecare an, pentru faptul ca niciodata nu au ajuns sa-L cunoasca pe Dumnezeu in bisericile romane. Noi credem caci cu cele 30 de minute program si-n limba engeza si cu ajutorul Lui Dumnezeu, vom reusi totusi sa tinem acesti tineri in bisericasa, si-n felul aceasta sa-i salvam pentru Cer. Am vrea sa va intrebam frate draga: „chiar considerati ca 30 de minute odata la saptamana, este atat de mult de la niste oameni ai Lui Dumnezeu, pentru a salva o generatie pentru cer???

    1. Unor oameni carora Dumnezeu le spune sa dea totul, chiar si viata dansilor pentu noi, (Ioan 10:11).
    2. Unor oameni carora Dumnezeu le porunceste sa intareasca oile slabe, sa vindece pe cele bolnave, sa le lege pe cele ranite (nu de gat, ci ranile lor), sa aduca inapoi pe cele ratacite, (nu sa le trimita la americani), s-o caute pe cea pierduta (nu s-o lase in voia sorti), sa nu le stapaneasca cu asprime (sa nu ia parul la noi cand ne intoarcem in bisericile dansilor)! s.a.m.d. Ezechiel 34 cu 4.
    3. Stim din Biblie ca datoria unui pastor este: „sa conduca poporul Lui Cristos pe calea adevarului catre cer, indiferent de obstacole”. Asa cum a facut Moise si multi alti.
    4. Pastorul trebuie sa fie in stare sa prezinte Cuvantul in toate imprejurarile, capabil sa se adapteze vremurilor lor, in totul lipsurilor poporului.
    5. Pastorul trebuie sa se consacre intru totul lucrarii de castigare de suflete pentru cer, nu veniturilor financiare.
    6. Aflam din Biblie, ca bogatia pamanteasca isi pierde insemnatatea, cand este comparata cu valoarea unui singur suflet pentru care a murit Hristos.
    7. Pastorii nostri trebuie sa fie rabdatori si intelepti in lucrarea lor cu sufletele de orice varsta si orice genda.
    8. Pastorul trebue sa aiba o dragoste de turma si sa fie daruit in lucrarea lui Dumnezeu de salvare a celor necredinciosi.
    9. Este foarte important ca pastorul sa fie in stransa legatura cu Hristos, cautand continu sfat la El, si depinzand de ajutorul Lui, in felul acesta Dumnezeu va putea vorbi poporului prin el.
    10. Daca gandurile unui pastor sunt ocupate cu tot felul afaceri, multe suflete si tinerii pot fi pierduti pentru cauza care puteau fi salvati prin instruire la timp.

    Am vrea sa va intrebam frate draga: suntem noi cei care am scris toate aceste lucruri in Biblie??? Oare noua ne-a dat Dumnezeu toate aceste porunci??? Suntem noi vinovati ca acestea si multe alte indatorii, le-a cerut Dumnezeu acestor pastori??? Suntem noi vinovati ca acesti oameni, si-au ales sa pastoreasca turma Lui Hristos??? Da frate draga!!! datorita acestor invataturi si porunci Dumnezeesti, indraznim noi sa venim la pastori romani sa le cerem 30 de minute predica si-n limba engleza. Ce fac dumnealor??? Ne ignora pe noi, ignora parinti nostri si-L ignora pe Dumnezeu si poruncile Lui. Ne-ati spus: „ca celor mai multi pastori, nu le pasa de voi si de sufletele voastre. Eii sunt preocupati de castig, de ei insisi. Acesta este adevarul”. Da frate draga! din nefericire am aflat si noi acelasi lucru si ne miram adesea de ce oare. Ce rau am facut noi acestor oameni??? De ce trebuie sa ne condamne la moarte si sa ne vanda pentru un blid de linte??? De ce trebuie sa ne sacrifice pentru un salar???

    Zilele acestea la conventia din Atlanta, am asteptat toti nerabdatori raspunsul pastorilor romani cu privire la cerintele si nevoile tinerilor din bisericile romane din America si Canada, cerute si amintite in scrisoarea nostra. Aflam de la frati, ca nu am avut nici o sansa de-a fi bagati in seama. Pastorii romani la aceasta conventie, au fost foarte ocupati cu expunerea unor frati, care in vremea comunista au colaborat cu securitatea. Am aflat ca s-ar fi tiparit cartea „Rascumpararea memoriei”, unde arata faptele unor pastori romani din Romania, care in urma cu 20- 30 de ani, au vandut frati romani securistilor comunisti. Legat de acest subiect la sedintele dintre progamele conventiei, pastori nostri au discutat si au cautat modalitati, ca in fata publicului sa se debalaseze cat se poate de repede de pastori din vremea comunista; ca nu cumva poporul roman sa traieasca cu impresia, ca toti pastori romani sunt capabili de asa ceva. Asa ca, la programul conventiei de sambata seara, o multime dintre pastori nostri din America, pe podiumul conventiei in fata publicului, au semnat o declaratie in care este stipulat faptul: „ca nici unul dintre dumnealor nu au fost implicati cu securitatea comunista din Romania la vinderile de frati”. Toti impreuna si-au spalat mainile ca si Pilat, de vinovatia acelor pastori, care asa ca Iuda, au dat pe fata fratii romani, in schimbul unor sume de bani si favoruri. Prin mesajele dansilor cei mai multi au condamnat pastori care pentru „200 de lei romanesti”, si-au vandut fratii in Cristos.

    Uitandu-ne la eii ne-am pus si noi intrebarea: Oare oameni acestea s-ar putea ca sa nu vada adevarul??? Chiar sa nu-si dea seama ca ceia ce fac dumnealor este acelasi lucru??? Chiar sa nu vada realitatea??? Pastorii nostri, ne vand pe noi pentru un blid de linte am pute spune. Pentru faptul ca majoritatea nu pot sa predice si-n limba engleza, imprastie tineri romani din bisericile dansilor, ca nu cumva sa le luam functiile si salarul. Intrati la adresa aceasta pe internet si cititi mesajul # 363. http://tineriiromaniamericani.blogspot.com/2009/03/raportul-tinerilor-romani-americani-pe.html , ca sa vedeti ce-au discutat nu demult la o intrunire oparte dintre acesti pastori, care la aceasta conventie foarte mandri stateau in fata noastra si semnau acea declaratie. Noi ne miram mult, cum de-si permit acesti oameni sa condamne pastorii din trecut, atata timp cat dumnealor fac acelasi lucru. Am vrea sa va intrebam pe dvs. frate draga!!! Afland si stiind tot ce se intampla cu noi, care credeti dvs. ca e diferenta dintre pastori de atunci si pastori noastri??? Noi va spunem sinceri, ca in afara de sumele de bani pe care le-au incasat pastori din vremea comunista si sumele de dollari pe care le incaseaza pastori nostri de azi, „noi nu vedem nici o diferenta”.

    Afland despre acei pastori din acele vremuri si noi ne-am pus si ne punem intrebarea: „nu cumva boala pastorilor nostri romani din zilele noastre, este o boala cronica si se mosteneste de la o generatie la alta??? Bunici si parinti nostri aflam ca au fost vanduti si au suferit foarte mult din pricina pastorilor romani din vremea dansilor. Generatia tanara din America si Canada suferim foarte mult, din cauza pastorilor din generatia noastra. Pana cand Doamne??? Da, ne bucuram de aceasta carte, si ne vom ruga pentru tanarul pastor „Vasile Croitorul”. Daca pana acum multi pastori romani au fost considerati de uni frati din bisericile nostre „adevarati sfinti”, de data aceasta speram ca acesti oameni „naivi” vazand procentajul mare de pastori romani corupti din vremea comunista, o sa-si dea seama ca si-n vremea noastra avem o multime de asemenea oameni, pentru care dolarul si interesele personale, depasesc valorile Lui Dumnezeu. Bine ar fi ca pastori noastri sa invete ceva din tot ce se intampla, si sa se pocaiasca de pacatele dansilor care sunt tot atat de strigatoare la cer ca si pacatele pastorilor din vremea comunista. Ne-am bucura daca ar realiza si faptul ca mai tarziu sa mai devreme, tot ce-au facut si fac in ascuns dupa usile incuiate, (chiar si-n cazul deciziilor luate cu privire la tinerii romani din America si Canada), va trebui sa dea socoteala atat in fata oamenilor cat si-n fata Lui Dumnezu.

    Multa pace frate draga!!!
    Cu mult respect „Tinerii Romani Americani”

    • Preaiubitii mei frati in Domnul Isus
      Mai intai vreau sa va multumesc mult pentru raspunsul pe care mi la-ti dat. Am citi cu multa atentie cuvintele pe care mi le-ati scris, si am vazut durerea pe care o aveti in inima. Stiu si cred ca Dumnezeu va iubeste asa cum il iubeste pe Fiul Sau mult iubit. Cred ca Dumnezeu va va veni in ajutor daca strigati catre EL. Din pacate asa stau lucurile cu acesti pastori platiti si nicidecum ( cei mai multi), chemati de Dumnezeu. Vreau sa va rog cu toata smerenia si dragostea sa vegheati pentru ca in inimile voastre sa nu incolteasca lastari de amaraciune. Cu tot ceea ce acesti pastori au facut si fac, ei trebuie iubiti. Trebuie sa veghem la porunca pe care Domnul Isus ne-o da in Scripturi in ceea ce priveste iertarea. ( Matei cap 18, pilda robului nemilostiv). Ma rog ca Dumnezeu sa va binecuvinteze si sa va dea ajutorul de care aveti nevoie. La ora la care va scriu ma gasesc in Anglia. Domnul mi-a facut parte de har sa predic intr-o Biserica legalista, Cei mai multi cred ca numai ei vor fi mantuiti.

      Am rugat pe Domnul si prin Duhul Sfant mi-a pus pe inima versetul din 1Timotei 1:5, din care am si predicat. Tinta poruncii este DRAGOSTEA. Pe cei mai multi i-a taiat la inima Cuvantul. Unii au aflat ca sunt „baptist” si m-au dispretuit si ignorat. Cu toate astea, Domnul imi spune sa-i iubesc. Judecata este doar a Domnului. Cata vreme sunt in viata, Domnul ii asteapta sa se pocaiasca. Ce sa facem preaiubitii mei frati? Cu toate acestea TREBUIE sa mergem inainte. Domnul cunoaste pe cei ce sunt ai LUI. Nu va descurajati. Luptati in rugaciune si Domnul va va da biruinta de care aveti nevoie. Aduceti cu credinta inaintea Domnului tot ceea ce aveti nevoie si EL va lucra. Prin harul si indurarea Domnului , ma voi ruga pentru voi. Fiti mult binecuvantati. Mi-ar face placere sa tinem legatura. Daca va pot ajuta cu ceva, o voi face cu toata dragostea. Cu orice imi sta in putinta sa fac, va rog sa-mi spuneti si voi face. Glorificat sa fie Numele lui Dumnezeu in veci. Cu dragoste, nevrednicul rob al Domnului, Vasile Tofan.

  3. Am inceput sa citesc aceste comentari cu privire la „30 de minute de predica in limba engleza” si vreau sa va spun ca sint de acord 100% cu aceasta propunere. Trebuie presat in toate bisericile, presind aceasta ideie va incolti tot mai mult si va creste, iar acele biserici care nu accepta aceasta la sedintele anuale ale bisericilor, sa fie votul fratilor care sa aiba ultimul cuvint

  4. Fratele Vasile Tofan se vede ca este calauzit de Duhul Sfant al lui Dumnezeu pentru ca nu face decat sa caute voia Lui, in toate situatiile, sa pastreze pacea si dragostea in toate relatiile cu oamenii. Dezsbinariea produce doar amaraciune, si sunt de acord, Cuvantul lui Dumnezeu nu se aude doar duminica dimineata in Biserica, mai exista atatea alte cai pe care se poate propovadui evanghelia, cu atat mai mult ca traim in SUA. internet, radio, tv, youtube, etc. Cine cauta gaseste, cine bate i se va deschide, si cel caruia cere i se va da… ce sa zic? Eu cred ca daca tragem aprope de Dumnezeu El trage aproape de noi… asta e tot ce avem nevoie pana la urma… tinerii care vin la biserica si nu inteleg, de ce vin? raspunsul este:unii pt traditie, altii pt legalism, ca asa trebuie, ori ca sunt interesati cu adevarat sa afle si sa invete mai mult despre Isus. Atunci fratele Vasile Tofan are perfecta dreptate. Asta se poate face in cursul saptamanii. Domnul sa va lumineze inimile si sa va calauzeasca mereu.

  5. faceti un „youth group” si predicati in engleza daca chiar asa de importanta grava este problema limbii…

  6. Mult Iubiti fratii tineri.
    Voi sinteti valoarea Bisericiilor in prezent si viitor. Va iubim din suflet si zic ca Domnul sa va binecuvinteze. Apreciem rivna si efortul pe care-l depuneti in slujba Evangheliei.

    Puteti sa adaugati si Emanuel Romanian Church of God din Portland Oregon, in lista bisericiilor in care se predica si in limba Engleza. In perioada Feb. 2008-Feb 2010 aproape in fiecare serviciu noi am avut o predica in Engleza.

    In Prezent al doua Duminca din luna seara este Seara Tineretului in Engleza, si incercam la fiecare serviciu sa avem cite un tinar predicind in Engleza.

    Pastorii care sint interesati in viitorul Bisericii isi dau seama de necesitatea de-a predica tinerilor in limba pe care ei o inteleg mai bine, numai astfel vo-m putea sadi in inima si mintea lor Cuvintul Evangheliei si vo-m putea sa facem din ei slujitori calificati si confidenti pentru zilele deosebit de grele pe care le traim.

    De asemenea doresc sa va informez despre o posibilitate de a studia la fara fregventa la o Universitate din Romania.
    Domnul sa va Binecuvinteze.

    Episcop Dorel Singeorzan
    Emanuel Romanian Church of God
    9101 E Burnside, Portland OR 97216
    http://www.emanuelforyou.org
    pastordorel@gmail.com

    • Scrisoare de multumire adresata pastorul “Dorel Singeorzan”:

      Stimate frate pastor “Dorel”!!!
      Va multumim in numele Domnului Isus, pentru publicatia facuta pe blog-ul nostru, cu privire la acceptarea predicilor si-n limba engleza in biserica pe care o pastoriti. Domanul Isus sa va binecuvinteze si sa va rasplateasca cu viata vesnica, pentru toate eforturile care le faceti in scpopul de a salva generatia noastra pentru cer. Am vrea sa stiti pastore draga, ca ne bucuram nespus de mult de anuntul care ni l-ati trimes, si va mutumim din sufletele noastre pentru daruirea dvs. In mod deosebit dorim sa va multumim si pentru fraza prin care ne-ati spus: “Voi sunteti valoarea Bisericiilor in prezent si viitor. Va iubim din suflet si zic ca Domnul sa va binecuvinteze. Apreciem rivna si efortul pe care-l depuneti in slujba Evangheliei”. Frumoase cuvinte frate draga!!! Sinceri va spunem, ca in ultima vreme ne-am dezobisnuit de-a primi asemenea afirmati din partea pastorilor romani. Regretabil aflam ca prea putini dintre pastori nostri din America si Canada, intradevar vad in noi: “o valoare de prezent si de viitor a bisericilor romane”. Si pentru faptul ca acesti frati nu vad nimic bun in generatia tanara, cei mai multi refuza sa ne ajute si nu putini ne pierdem pentru todeauna. Chiar saptamana trecuta, am primit prin e-mail o scrisoare de la un pastor roman foarte cunoscut. Cu durere in inimi va spunem frate draga, ca afirmatiile acestui frate cu privire la noi, au fost total diferite de afirmatiile dvs. Mesajul dansului a fost un mesaj dur, un mesaj foarte rece si lipsit de orce dragoste frateasca, care desigur ne-a tulburat mult.

      Cu toate acestea frate Dorel!!! permiteti-ne sa va spunem ca noi va iubim mult, si ne bucuram nespus de mult de dvs. Facandune bilantul activitati noastre pe anul acesta, prin compararea anului precedent cu ani trecuti, regretabil aflam ca in ce consta salvarea tinerilor romani pentru cer sufera si economia Lui Dumnezeu, nu numai economia lumi. Realizam ca dintrun motiv sau altul, tot mai putini pastori romani se pun pe “lista bisericilor care dau predica si-n limba engleza”, in scopul de-a salva generatia noastra pentru inparatia Lui Dumnezeu. Pana la primirea anuntul dvs. in toata perioda aceasta de un an de zile, deabea am ajuns sa adaugam pe aceasta lista doar doua biserici romane. Aceasta ne spune: “ca daca vom continua in ritmul acesta, avem toate sansele sa pierdem majoritatea tinerilor romani din bisericile noastre pentru todeauna”. Asa ca, trecerea pe lista a biserici dvs. este o mare bucurie pentru noi, si-I multumim Lui Dumnezeu pentru faptul ca inca ne iubeste si ne asculta rugaciunile. Anuntul dvs. ne-a inviorat inimile, si ne-a dat o speranta de viitor. Ne-a dat un impuls ca sa ne continuam lupta si sa mergem inainte.

      Pentru ca inca nu ne cunoasteti pastore draga! am vrea sa va spunem cate ceva despre noi si proectul nostru de lucru. Inca de la inceput am vrea sa stiti, ca noi nu avem nici o agenda secreta. Misiunea noastra este una singura: “de-a salva generatia nostra de tineri romani, pentru imparatia Lui Dumnezeu”. Si pentru faptul ca suntem convinsi, ca la subiectul acesta stiti exact ce aveti de facut, ne v-om feri sa va dam sfaturi. Asa ca ne ramane doar un singur lucru sa va mai spunem pastore drga!!! “Welcome on board”. Sunteti bine veniti si ne bucuram mult sa va avem cu noi. Apreciem nespus de mult dorinta dvs. de-a fi parte din salvarea generatiei nostre pentru inparatia Lui Dumnezeu. Dintr-o dragoste sincera si cu tot respectul, “Tinerii Romani Americani” transmite intregi biserici “Emanuel Romanian Church of God” din Portland Oregon, mult har si pace. Va promitem ca v-om face tot posibilul ca toti tinerii din orasul dvs. si inprejurimi sa afle despre aceasta veste buna. Multa pace va dorim. Sa auzim de bine.

      Si pentru faptul ca acest mesaj va fi publicat pe internet si va fi trimes si prin e-mail la foarte multi tineri si frati romani, desigur ca majoritatea pastorilor nostri din bisericile romane il vor citi. Asa ca:

      Facem un apel catre toti pastori si lucratori romani din America si Canada:

      Iubiti pastori romani! Stim din cartea “Rascumpararea Memoriei” ca in Romania in vremea comunista, securitatea din acele vremuri detinea o lista foarte lunga, cu numele multor pastori romani devotati dansilor. In acelasi timp, aflam ca undeva prin “bisericile subterane” ascunsi sub anonimat, se aflau niste frati care detineau si eii lista adevaratilor eroi a credintei din acele vremuri. Acesti oameni neansemnati detineau lista sfintilor Lui Dumnezei, lista pionierilor credintei noastre. Dupa publicarea carti “Rascumpararea Memoriei” asa cum stiti, foarte multi dintre pastori romani de azi, regreta mult faptul ca in ani comunismului au ales sa se puna pe o lista gresita. In loc sa se puna pe lista sfintilor Lui Dumnezeu s-au pus pe lista calailor comunisti si consecintele alegeri facute au fost o tragedie, care la ora actuala le creiaza probleme mari. Deasemenea ne-ati spus la conventie, ca datorita influentelor comuniste care le vedeti in bisericile romane, cei mai multi dintre dvs. doriti foarte mult sa faceti unele schimbari. Daca nu va suparati avem si noi o sugestie pentru dvs. iubiti frati!!! Ca nu cumva sa repetati din nou istoria pastorilor romani din trecut, ca apoi (asa ca eii) sa ajungeti sa gresiti si sa aveti de suferit, am vrea sa va spunem ca avem si noi o lista, foarte mica si foarte neinsemnata pentru uni, in schimb foarte importanta pentru generatia tanara si pentru Mantuitorul nostru Isus. Noi detinem lista oamenilor Lui Dumnezeu din bisericile romane din America si Canada, care si-au propus ca obiectiv: “salvarea generatiei noastre pentru inparatia Lui Dumnezeu”.

      Va rugam iubiti frati, sa nu va fie greu sa va puneti si dvs. pe aceasta lista care porta numele de: “Lista bisericilor care accepta predica si-n limba engleza la servicile divine”. Aceasta lista, am vrea sa stiti ca nu va va aduce niciodata rusine si pedeapsa vejnica, ci mantuirea sufletului. “Asa cum bine stiti, salvarea generatiei noastre de tinerii romani pentru inparatia cerurilor” a fost si este lucrarea Lui Dumnezeu. Credem ca va dati seama iubiti pastori!!! ca odata cu aparitia carti “Rascumpararea Memoriei” reputatia pastorilor romani de pretutindeni, a avut si va continua sa aiba foarte mult de suferit. Daca nu veti face unele schimbari rapide in bisericile romane, in curand si bisericile noastre vor avea de suferet, atat pe cale spirituala cat si pe cale financiara. Pe buna dreptate, foarte multi dintre frati romani din bisericile noastre, au ajuns sa-si puna si dumnealor intrebarea: “daca dvs. pastori dansilor sunteti intradevar oameni ai Lui Dunezeu”, sau sunteti doar niste “cheap imitations” a sfintilor, ca si inaintasi dvs. din vremea comunista. Daca va veti inrola in aceasta lucrare de salvare a tinerilor romani pentru inparatia Lui Dumnezeu, faptele dvs. bune le v-or spune acestor frati: “ca da intradevar dvs. sunteti oameni lui Dumnezeu”. Deasemenea le veti putea dovedi, ca pe dvs. mai presus de tote, va intereseaza in primul rand mantuirea oamenilor si a tinerilor, NU cele materiale”. Daca ne veri ajuta in sensul acesta, am dori sa va spunem iubiti frati, ca noi stim sa scriem si lucruri frumoase despre pastori romani, si va promitem ca v-om face aceasta cu toata dragostea, in scopul de-a ridica bisericile romane din starea de dipresie in care se afla, la standardele Lui Dumnezei. Va multumim anticipat iubiti frati!!! Multa pace va dorim.
      Tinerii Romani Americani

    • Parinte Sangeorzan-aveti un numar de telefon.!! As dori sa vorbesc cu dvs.!! Va multumesc pentru intelegerea acordata.!!! ! ! Postati nr si va voi apela.! Cu stima si respect,Richard din Arad,Romania.

  7. FRATI IUBITI IN DOMNUL APOSTOLUL PAVEL MARTURISEA: VA FAC CUNOSCUTA EVANGHELIA ! IN CARE LIMBA ? EL VORBEA EBRAICA, GREACA, LATINA, SI IN SPANIA CRED CA A VORBIT SPANIOLA TIMPULUI, NOI TRAIM VREMURI BINECUVINTATE IN AMERICA SAU EUROPA SI VORBIM MAI MULTE LIMBI. VA ROG IN NUMELE DOMNULUI ISUS CARE LE STIE PE TOATE SA LASATI PE FRATII TINERI SA INVETE SA PREDICE SA CINTE SI IN LIMBA ENGLEZA CUM SI NOI DIN EUROPA CAUTAM SA LAUDAM PE DOMNUL IN LIMBILE POPOARELOR IN CARE TRAIM CA SA PUTEM VORBI DE MINTUIREA SUFLETELOR SI LOR.

    DUPA CE V-ATI MUTAT IN USA, CANADA, NU A-TI INTELES CA COPII VOSTRI NU VOR MAI APARTINE POPORULUI ROMAN CI TARII IN CARE TRAIESC. FI-TI INTELEPTI. NU VA IMPETRITI INIMA CA NU AJUTA SPIRITUAL LA NIMIC CI DOAR DISTRUGE LEGATURA FRATEASCA CU FIXISMUL CA SUNTEM ? ROMANI? DAR MAI UITATI-VA PE IDENTYTY CARD SI VEDE-TI CE CETATENIE AVETI SI CE DATORIE FATA DE POPORUL IN CARE A-TI INTRAT CA: SCLAVI SAU FII? EU CRED CA CA SI FII. DUMNEZEU E SUVERAN SI NU NE OBLIGA SA NU STIRBIM NATIONALITATEA CI CREDINTA DATA SFINTILOR ODATA PENTRU TOTDEAUNA. DIN ROMANIA CE MAI AVETI MAI MULT DECIT NARAVURI SI APUCATURI. EU AM PLECAT DE 7 ANI DIN ROMANIA SI DUMNEZEU MI-A INTERZIS SA MA UIT INNAPOI.

    LOCUIESC IN BRUXELLES SI VORBESC FRANCEZA,ENGLEZA,OLANDEZA SI ROMANA IN CARE POPOR TRAIESC, ROMAN, NU CI IN POPORUL BELGIAN SI CA CETATEAN AM O DATORIE SFINTA DE A LE VESTI CUVINTUL LUI DUMNEZEU; IN CARE LIMBA? ROMANA ? NU INTELEG. FRANCEZA ENGLEZA SAU OLANDEZA. IN CER NU VOM VORBI NICI UNA DI ACESTE LIMBI. VIATA NOASTRA IN AFARA ROMANIEI O TRAIM IN LIMBA TARII ADOPTIVE ORI VREM ORI NU. AM PARTICIPAT LA MAI MULTE SERVICII DIVINE IN MAI MULTE BISERICI DE ALTE NATIONALITATI IN EUROPA SI FOARTE RAR O BISERICA PASTREAZA LIMBA DE UNDE PROVINE, ACEST FENOMEN TINE DE O DOGMATICA CRONICA SI NU DUCE LA UNITATEA SPIRITUALA CI LA MAREA DEZBINARE FACUTA DE SATAN IN RINDURILE BISERICII.

    CEA MAI MARE CRIMA SATANICA IN BISERICA LUI DUMNEZEU ESTE DIFERENTA DE DENOMINATIUNE IAR A DOUA NATIONALISMUL SOVIN. CA SLUJITOR IN BISERICA LUI DUMNEZEU SI CA PROROC CU O LIMPEDE VIZIUNE SPIRITUALA VA INDEMN IN NUMELE DOMNULUI ISUS SA VA SCHIMBATI IN COMPORTAMENT SI SPIRITUALITATE INNOINDU-VA IN OMUL NOU PRIN HARUL DUHULUI SFINT SI NU MAI INCHIDE-TI DRUMUL LUCRARII SALE PRIN HOTARIRI CE DUC LA PIERZARE CA DOMNUL VA VA CERE SOCOTEALA DE FIECARE SUFLET PIERDUT SI NU SE MIERITA SA PIERZI VESNICIA PENTRU O IDEIE FIXA SI NERODITOARE. CU MULTA DRAGOSTE VA SCRIE FRATELE DANUT BURLA DIN BRUSSELL BELGIUM. DUMNEZEU SA VA LUMINEZE IN IUBUREA SA AMIN.

  8. Sava spunea…
    Ne rugam pentur voi si va iubim mult de tot.
    Domnul Isus a spus sa ne lepadam de sine, sa ne luam crucea si sa mergem dupa EL!
    Umblarea dupa voia lui Dumnezeu produce un stil de viata distinctiv.

    Vorba buna înveseleste inima omului. Sfaturile în inima omului sînt ca nişte ape adînci, dar omul priceput ştie să scoată din ele.

    God Loves You Very Much, He Wants You to Spend Eternity With Him. He Provided the Way by Sending Jesus Who Can Bring You Out of Sin and Into a Relationship With Him. The Bible Tells Us About God’s Plan for Our Redemption Through Jesus. Jesus Is the One Who Came That We Might Have a Relationship With God.
    Multa pace va dorim.
    sava1916@gmail.com

  9. Domnule Pastor LUIGI MITOI va rog INSISTENT sa raspundeti la telefon.!!! ! ! -ncerc sa iau legatura cu dvs.de 6 luni.!! ! ! Va multumesc pt intelegere.! Richard ,din Arad,Romania.

  10. SINT O PERSOANA GRAV LOVITA-NSOARTA SI APELEZ LA MILA DUMNEAVOASTRA CARE IZVORASTE DIN BUNUL DUMNEZEU SA-MI FACETI SI MIE UN AJUTOR FINANCIAR CU CAT VA-NDEAMNA BUNUL DUMNEZEU PE INIMA DEOARECE DE 7 ANI SUFAR DE INSUFICIENTA RENALA CRONICA GRAVA SI FAC DIALIZA.DACA CEREREA MEA NU ESTE PREA MARE SI DACA CONSIDERATI CA EU NU VA CER PREA MULT, ATUNCI VA ROG IN NUMELE SFINT AL DOMNULUI NOSTRU ISUS HRISTOS SA-MI PUNETI SI MIE AJUTORUL CERUT IN CONTUL ACESTA;RZBRROBU RO 95 RZBR 0000060018689225 RAIFFEISEN BANK. VA MULTUMESC MULT.

Lasă un comentariu