Un nou anunt lansat de Tinerii Romani Americani:

Lasati copii sa vina la pastorul cel bunStimati frati romani!!! Desi nu credeam ca v-om mai reveni vre-o data in lumea virtuala, pentru a va cere atentia si a sta de vorba cu dumneavoastra despre situatia tinerilor din bisericile romane. In ultima vreme,
datorita unor incidente intamplate recent si la dorinta unor frati, ne simtim obligati ca sa va scriem din nou, pentru a va tine la curent cu lucrarea si situatia critica a generatiei tinere din bisericile noastre din America si Canada. Cu regret aflam, ca dupa retragerea noastra din lucrare, o parte dintre „lideri bisericilor romane” care obijnuiau ca sa mai dea din cand in cand predica si-n limba engleza, au suspendat in totul aceste programe. Datorita acestui fapt, mai multi dintre membrii bisericilor romane foarte ingrijorati, si-au exprimat dorinta ca sa revenim din nou pentru a-i ajuta, in aceasta activitate delicata de salvare a tinerilor din bisericile dansilor. Din cate ne spun dumnealor, „in ce priveste salvarea tinerilor pentru Cer”, cele 17 biserici romane din America si Canada, care dau predica si-n limba engleza de pe lista noastra, au fost si sunt cele mai mari succese ale bisericilor romane din ultimi 40 de ani. Cu bucurie aflam, ca foarte multi tinerii la ora actuala se bucura de aceste programe, si insista ca si-n celelalte biserici romane sa se faca aceasta lucrare. Si pentru faptul, ca dansi considera activitatea noastra un succes, cei mai multi si-au exprima dorinta: „ca sa revenim din nou in lucrare cel putin pentru o perioada oarecare de timp, pana cand o alta grupare de tinerii sinceri pentru Dumnezeu si lucrarea Lui, se vor pregati ca sa preia aceasta activitate”. Aflam ca atat frati mai in varsta cat si generatia tanara doresc mult: „ca predicile si-n limba engleza in scopul salvari tinerilor pentru cer, sa nu mai dispara niciodata din bisericile romane din America si Canada”. Singurul lucru care acesti frati le cere pastorilor romani este: „ca o data pe saptamana, de preferinta duminica seara, sa accepte sa se predice si-n limba enleza cel putin 30 de minute, pentru ca tinerii sa intelega cuvantul si legile Lui Dumnezeu predicat in aceste biserici”.
Desi cei multi dintre noi deja s-au retras, si nu mai vor ca sa se mai implice in aceasta activitate stresanta din bisericile romane; la dorinta acestor frati care ne-au solicitat ajutorul, cei cativa dintre noi cei ramasi prin aceste biserici, ne-am hotarat ca in limitele posibilitatilor sa mai ajutam aceasta lucrare. Datorita responsabilitatilor aparute recent in viata celor mai multi dintre noi (familie, copii si alte obligatii), noi le vom acorda sprijinul acestor frati, doar pentru o perioda oarecare de timp; pana cand v-om reusi ca sa introducem si sa formam alti tinerii romani, care vor prelua aceasta activitate. Desigur pe viitor, atat noi cat si acesti tinerii, v-om evita comfruntarile pe internet sau in particular cu pastori si frati romani, (motivul esential pentru care, in urma cu cinci luni am abandonat aceasta lucrare). Din experientele noastre va putem spune, ca toate aceste lupte duse cu fratii romani, au produs si produc rani adanci si-o confuzie totala in sufletele celor mai multi tineri adolescenti, iar pierderile sunt catastrofale. Cu toate ca alti tinerii vor ca sa preia aceasta misiune, parerile noastre in ce priveste aceasta lucrare, raman aceliasi: „Noi credem, ca-n aceste tari libere, in care atat conducerea statului cat si poporul se lupta si respecta drepturile omului, este gresit ca generatia tanara din bisericile romane, sa ingenuncheze si sa apeleze la mila si dragostea oamenilor”. Asa cum am invatat din Cuvantul Lui Dumnezeu: mila, dragostea si bunatatea oamenilor l-au rasticnit pe Cristos. Din experientele noastre din ultimi cinci ani va putem spune: „ca daca Dumnezeu nu va interveni ca sa ajute acesti tineri in lucrare, mila si dragostea fratilor nostri din bisericile romane, negresit ca va rastigni din nou si aceasta generatie tanara, care acum se ridica prin bisericile romane.
Orcum, toate acestea sunt constatarile si parerile noastre personale, care la ora actuala conteaza mai putin. In ce priveste activitatea de viitor, aceasta lucrare va ramane la deciziile si constatarile celor care se vor inrola in aceasta actiune de lupta continua, pentru salvarea tinerilor. In ce ne priveste pe noi cei care am inceput aceasta lucrare, majoritatea ne simtim obligati in fata Lui Dumnezeu, ca sa le spunem acestor tinerii in detalii cu lux amanunte, tot ceia ce-i asteapta si ce au de facut pentru obtinerea succesului. Deasemenea ne v-om stradui sa le explicam foarte detailat, toate motivele „reale” pentru care cei mai multi dintre lideri bisericilor romane si uni dintre frati noastri, nu vor sub nici o forma ca sa ajute generatia tanara. In incheerea acestui anunt, facem un apel catre toti frati romani de pretutindeni „ca sa ne ajute in rugaciune”, pentru ca Dumnezeu sa binecuvanteze aceasta lucrare si El sa calauzeasca acest tinerii incepatori, in aceasta misiune mare de salvare a generatiei tinere. In ce priveste fratii care ne-au scris, cat si tinerilor si parintilor care se vor implica in aceasta lucrare, noi ii rugam ca sa ne scrie prin e-mail putin mai detailat, parerile si pozitia dansilor cu privire la aceasta misiune. In raport de numarul de frati si surori care ne vor scrie si daruirea dansilor in lucrare, noi v-om hotara ce este de facut si care sunt solutiile cele mai eficiente, pentru ca aceasta lucrare sa propaseasca, iar tinerii sa-si primeasca hrana necesara pentru a putea suparavetui spiritual prin bisericile romane. Noi va multumim tuturor pentru atentie, si speram intr-o cooperare cat mai mare. Credem, ca la ora actuala numai exista nimeni care sa nu realizeze, ca daca nu se va face nimic in curand generatia tanara se va pierde pentru todeauna, iar cele mai multe dintre bisericile romane din America si Canada, vor ajunge sa se inchida. Multa pace va dorim.
Tinerii Romani Americani

 

25 de gânduri despre &8222;Un nou anunt lansat de Tinerii Romani Americani:&8221;

    • Is foarte confuza in ce priveste starea bisericilor de azi
      Eu m-am nascut intr-o familie in care mama era penticostala si tatal meu ortodox. Insa am mers la bise cu bunicii mei la tara, si asa am prins credinta crestina veche. ramin stupefiata la ce se intimpla in bisericile actuale moderne mai noi. Parca am fost scapata din parasuta intre vresinii noi ce-i vad aici in SUA. Ma mai mir ca mai merge lumea la bise la cite vad ca se intimpla in bisericile penticostale si baptiste in ziua de azi. Daca nu era Domnul Isus de partea mea si daca nu ma tinea puterea Domnului de mult as fi dat inapoi. Am inceput sa merg in biserica penticostala Filadelfia ,Oregon Portland, condusa pe vremea acea de fr Niki. Mi-a placut cum a fost condusa, am mers de fapt cum am putut pt ca era f departe de biserica. Dar nu mi-am dat seama ca ce intorsatura o sa aiba viata mea aici in SUA.Am crezut cum scrie Biblia ca noi cei care sintem botezati , si ne-am intors la Domnul Isus ,prin marturia unui cuget curat, putem si trebuie sa avem aceleasi sentimente unii cu altii in biserica, ca noi formam trupul Domnului Isus.

  1. Dragii mei frati,

    Numele meu este Dorin Ilieș, sunt fost lider de tineret de la o biserică română din Australia. Am urmărit mult timp activitatea pe care ați făcut-o și mă rog Domnului să vă dea putere să continuați această lucrare care merită orice efort.

    Fiind lider de tineret eram preocupat de problemele tinerilor de aici din Australia și mă gândeam că bisericile române din America au o vechime mai mare și trebuie ca deja să fi trecut prin problemele prin care bisericile din Australia trec la ora actuală. Căutând pe internet v-am găsit pe voi și am fost foarte încurajat de lucrarea pe care o faceți deoarece problemele sunt similare și aici cu cele de acolo, și exact cum anticipam sunteți cu câțiva pași deja în față. Experiențele voastre ar putea fi de un real folos bisericilor de aici, dar din păcate nu prea văd un interes real pentru generația tânără așa încât să se poată iniția niște programe de schimb de experiență.

    Cu durere în suflet am dorit să aflu mai multe adevăruri despre bisericile de acolo pentru că aici a fost un dezastru total. La ora actuală sunt aproape două generații care s-au pierdut, iar generația actuală părea că a început bine, dar simt deja pericolul venind. Nu pot să exprim acest sentiment, dar este ceva ce simt și am o mare durere pentru ce s-ar putea întâmpla dacă nu se iau măsuri.

    Experiența mea scurtă: am venit din România în urmă cu 5 ani iar cu 3 ani în urmă am fost solicitat să preiau lucrarea cu tinerii. La ora respectivă aveam mari reticiențe față de limba engleză și chiar susțineam pe cei care insistau ca tinerii să se manifeste exclusiv în limba română într-o biserică română. Din fericire la vremea respectivă nu aveam nici o „agendă de lucru” în acest sens. M-am confruntat doar cu setea de putere a unora care încercau să aibă poziții în biserică folosindu-se de această lucrare, dorind să lucreze cu tinerii doar de dragul de a ajunge într-o funcție în biserică. Domnul însă a vrut ca eu să mă ocup de ei pentru că voia să-mi deschidă ochii la situația relaă în care se află acești tineri.

    La scurtă vreme am realizat cu durere că tinerii noștri din biserică nu înțeleg mare lucru din ceea ce li se oferă în limba română. Vocabularul celor mai mulți se limitează la lucrurile simple de zi cu zi sau de la bucătărie. Puțini cei care să înțeleagă cu ușurință și să asimileze fraze cursive în limba română. În acel moment am realizat că este esențial pentru creșterea lor spirituală ca ei să primească ceva în limba pe care o înțeleg cel mai bine, limba engleză. Cu toate că resursele mele în materie de limbă engleză sunt limitate, am început ca la întâlirile noastre de tineret să vorbesc cu ei doar în limba engleză. Mai amuzant la început, dar ușor, ușor am mers înainte. Nu cred că este nevoie să vă spun despre problemele pe care am început să le am din această cauză, dar, ciudat, nu cu părinți ai acestor tineri, ci cu alți „frați” din biserică ei neavând nici măcar copii la tineret!!!

    Am întors problema pe toate părțile, și am început să discut cu alți frați păstori din Australia. Ei chiar se mirau de ceea ce fac eu și spuneau că suntem singura biserică din Australia care nu promovează limba română în rândul tinerilor și am primit doar sfaturi cum să motivez tinerii la o slujire exclusivă în limba română.Eu însă nu am putut face lucrul acesta. Mă durea prea tare. Aflasem deja și alte lucruri despre o generație de tineri care au părăsit biserica din mai multe motive, dar unul dintre acestea era chiar încăpățânarea ftaților de a înțelege că ei au nevoie să se manifeste în limba engleză. Ca să nu mai vorbesc de o hrană spirituală potrivită în limba engleză. Asta este deja un lucru mare!

    Am început să studiez atunci și despre bisericile din America, cei care au venit de acolo nu mi se părea să susțină limba engleză, iar eu mi se părea că mă lupt cu morile de vânt. La un moment dat chiar mă gândeam că poate e ceva rău cu mine, din moment ce sunt singurul care susțin o cauză ce pare pierdută. Apoi v-am găsit pe voi și m-am încurajat extraordinar. Am realizat că aceasta este cu adevărat o problemă și că nu e doar în mintea mea, ci există cazuri chiar și în alte biserici. Degeaba însă, în urmă cu un an am fost înlătuat pentru că am avut curajul să iau foarte mult apărarea tinerilor. Am ieșit în față pentru ei, am mustrat pe cei care pe la colțul bisericii le „dădeau în cap”. Am făcut totul cum m-a călăuzit Domnul, acum este rândul altora să o facă. Dar nu asta este important acum.

    V-am scris aceste rânduri pentru că Domnul m-a încurajat mult prin voi și prin lucrarea pe care o faceți, iar acum vreau și eu să vă încurajez să nu vă opriți. Aduceți-vă aminte ce i-a spus Mardoheu Esterei:
    Caci, daca vei tacea acum, ajutorul si izbavirea vor veni din alta parte pentru iudei, si tu si casa tatalui tau veti pieri. Si cine stie daca nu pentru o vreme ca aceasta ai ajuns la imparatie?”
    (Estera 4:14)

    Pentru o vreme ca aceasta a găsit Dumnezeu cu cale să pună în tineri ca voi dorința de a salva o generație care se pierde. Nu aveți o luptă ușoară, dar nu uitați: nu este lupta noastră, e lupta Domnului. Noi trebuie doar să stăm fiecare la locul lui și Domnul va aduce victoria!
    Nu vă descurajați de zidurile înalte ale Ierihonului, este lupta Domnului, El le va face să cadă. Noi n-avem nici o șansă, dar El face totul posibil!
    Nici uriașii din Canaan nu sunt greu de învins, nici Goliat nu e așa mare cum pare. Noi avem un Dumnezeu care e mai mare decât toate lucrurile!!!

    Fiți tari și puneți-vă toată încrederea în ajutorul Lui!

    Cu mult respect și dragoste
    Dorin Ilieș

  2. eu personal va multumesc mult ca ma tineti la curent cu framantarile si dorintele tinerilor.ce pot sa va spun din experienta mea personala e ca tinerii nu trebuie sa depuna armele niciodata in lupta pentru a cucerii cerul.La noi in biserica POrtland Oregon, tinerii au timpul lor de inchinare, partasie ,rugaciune, studiu biblic in limba engleza fara nici un fel de restrictii sambata seara si nu 30 minute ci 2 sau 3 ore ,iar la serviciile divine de duminica au libertatea sa cante sau sa spuna vreun cuvant in ambele limbi (romana sau engleza) fara sa fie vre-o problema sau lupta din partea cuiva .Totul e in intelegere si armonie frateasca si dragostea si duhul lui Dumnezeu umple templul.M a gandesc ca e inutil sa va luptati pentru ceva cand poate( nu stiu situatiile din alte biserici) deja aveti si nu valorificati ca tineri si in loc sa aduceti multumire domnului sambata va luptati si pierdeti focusul a deveni ca Hristos pentru altceva ..Eu ca si indrumator muzical va indemn sa va faceti lucrarea desavarsita folosindu-va de spatiile cladirilor in timpul cand nu sunt servicii si sa urmariti cresterea spirituala mai mult decat un program amarat de 30 min duminica seara cand toata lumea e deja plictisita sau obosita la sfarsitul unei zile oarecum destul de incarcata. Doresc ca Dl sa va dea intelepciune sa indrumati tinerii spre Dumnezeu si viata vesnica si sa nu-i mai inrolati in lupte inutile schimbandu-le focusul de la Hristos in alte parti. Cu respect si dragoste frateasca ()eu care am si eu copii tineri si ii sftuiesc de bine)…laurentiu

  3. your group will be in our prayers! May the Lord Jesus and the Holy Spirit give you victory for HIS glory!

  4. Am primit rindurile voastre si de data aceasta si va multumesc mult.Apreciez ca nu ati abandonat dorinta voastra ca sa obtineti un timp de prezentare in limba engleza in bisericile rominesti de aici.Va scriu imediat si am un exemplu ff proaspat in acest sens:in biserica romina baptista din Akron,Ohio,a fost venit cu familia tinarul pastor Viorel Clintoc junior,pastor la o biserica americana din Austen-Texas si a predicat dupa amiaza in engleza 45 de minute.El este tinar si provine din biserica din Akron.Timpul a fost ff bun si am vazut din rugaciunea unui membru al bisericii multumind pentru mesajul motivator si inteles de cei tineri.Personal,agreez cu acest fapt,este benefic,eficient si motivator.In schimb,ascultind,vazind starea din biserica cu f multi membrii in virste diferite,consider ca 45 de minute este mult,e obositor pe ansamblu.Cred ca 20 de minute de mesaj,e chiar suficient plus 10-15 minute de program muzical,poezie,ar fi corespunzator.Va apreciez pentru reveire,pentru pregatirea altor tineri sa continue actiunea.Sa fiti binecuvintati cu o crestere spirituala vizibila si o traire in demnitate de fii de Dumnezeu si de ROMINI!
    Cu admiratie si respect pentru voi,
    Marinica Dumitrascu,

  5. Har si pace din Sibiu!

    Va scriu din nou tinand cont de o coincidenta: chiar azi am vorbit in bieserica noastra despre situatia voastra in America, si am aratat ce ar insemna astazi ceea ce spune apostolul Pavel, „cu cei ce sunt sub Lege, m-am facut ca si cand as fi fost si eu sub Lege, ca sa-i castig pe cei ce sunt sub Lege,” si toti fratii au inteles astfel: „cu copiii nostri, care s-au nascut in America, sub limba Engleza Americana, m-am facut ca si cand as fi fost si eu Roman-American, desi nu sunt Roman-American, ca sa-i castig pe tinerii Romani-Americani!” Altfel, daca vreti ca copiii vostri sa invete acum Romaneste ca sa ve inteleaga predicile (ceea ce nu se mai poate intampla niciodata, ca acestia sa fie ca si cum ar fi un Roman nascut in Romania), atunci de ce ati plecat in America?

    Oare nu pentru copiii vostri ati plecat, „ca sa nu fie de jaf,” cum au spus multi cu zeci de ani in urma? Trebuia sa ramaneti in Romania, iar copii vostri s-ar fi nascut in cultura romana si cu limba romana! Ori eii nu au reusit sa invete Engleza (ca sa-o inteleaga bine), dar nici nu le pasa ca acum voi tinerii nu mai puteti intelege bine Romana, si prefera, Doamne fereste, mai bine ca cei mai multi sa se piarda decat ca ei sa renunte la bigotismul si fariseismul lor… Foarte dureros si de necrezut pentru fratii de aici, din Sibiu, cand le vorbesc despre voi, ne rugam pentru voi. In ziua Rusaliilor, Duhul Sfant a vorbit tuturor, in limba in care s-au nascut, „lucrurile minunate ale lui Dumnezeu!” Problema este, ca eii nu inteleg ca Duhul Sfant alege 5 cuvinte intelese, mai bine decat zece mii in alta limba?!

    Va dorim har si ajutor de sus in lupta cea buna a credintei. Si o intrebare de incheiere: de ce voi, noua generatie nascuta si crescuta in America, nu incepeti biserici noi, Romano-Americane, in care sa nu va mai loviti de aceasta piatra de poticnire? Fiindca parintii vostri, cand au inceput bisericile romanesti, nu erau nici mai multi si nici mai bogati, ca sa inceapa aceste biserici. Ar fi o solutie sigura. Cu iubire de frati.

    Corneliu Marcu, pastor
    Biserica Filadelfia Sibiu
    http://www.filafelfiasibiu.ro

    • Frate Corneliu! noi va multumim in numele Domnului Isus, pentr frumosul mesaj. In urmatoarele fraze, v-om incerca ca sa va raspunem intrebarei dumneavoastra: “de ce voi, noua generatie nascuta si crescuta in America, nu incepeti biserici noi, Romano-Americane”? Am vrea sa va spunem pastore draga, ca motivul pentru care noi nu deschidem alte biserici, se datoreaza faptului ca am crescut in comunitatea si bisericile romane. Am fost adusi la binecuvantare si am fost botezati in apa in aceste Biserici. Aceste cladiri ascund in ele, cele mai frumoase amintiri din viata noastra. Toate pozele si inregistrarile vidio din bibloteca noastra, in mare parte sunt facute in acaeste biserici. Aici cei mai multi dintre noi, ne-am cunoscut pentru prima data sotiile si logodnicile. Fiind intr-o legatura stransa cu fratii romani, am ajuns sa iubim mult acesti oameni, cat si poporul roman din care ne tragem. Datorita acestui fapt, majoritatea tinerilor necasatoriti, nici nu concep ca sa-si ia o sotie sau un sot dintru alt neam, de-o alta natiune sau culoare. Asa ca, unde sa ne ducem frate draga? Toate rudeniile si toti prieteni noastri din copilarie si pana la varsta adolescentei, eii se afla prin bisericile romane. Cu alte cuvinte, noi toti suntem legati sufleteste de fratii romani si bisericile noastre, si regretam de faptul ca conducerile acestor biserici (pentru singurul motiv, ca am ajuns sa le cerem si noi ceva), ne vor afara din bisericile dansilor. Noi ne-am bucura foarte mult frate Corneliu, daca ne-ati spune ca stiti ca ar exista undeva, “vre-o reteta secreta a pastorilor”, prin care sa putem schimba toti lideri bisericilor romane din America si Canada, ca sa ne iubeasca si dansi pe noi, cel putin atat de mult cat ii iubim si noi pe eii si poporul roman si credem ca toatul ar fi bine.

      Da frate Corneliu!!! am vrea sa stit, ca nu dorim ca sa deschidem alte biserici romano-americane. Aceste biserici mai tarziu sau mai devreme, vrand nevrand v-or devi biserici americane. Cunoscand in deaproape bisericile din America si Canada, cei mai multi dintre noi am ajuns la convingerea: “ca doctrina bisericilor romane este mult mai buna, mult mai Biblica si mult mai eficienta in a salva suflete pentru cer, decat a fratilor americani”. Deasemenea am dori sa va spunem, ca bisericile romane in mare parte, nu au trimes niciodata tinerii la scoli teologice, pentru a-i pregati si forma pentru vestirea Cuvantului generatiei noastre. Asa ca, in aceste biserici romano-americane infintate de noi sa zicem, nu v-om avea cine sa ne predice Cuvantul Lui Dumnezeu in doctrina bisericilor romane. In cazul aceasta, singura sansa ne-ar mai ramane, ca sa mergem in bisericile americane. Cat despre noi cei ramasi prin bisericile romane va putem spune, ca nu suntem prea incantati de bisericile americane. In unele dintre aceste biserici, am avut ocazia ca sa vedem multe lucruri nepotrivite. Pe motivul acesta, cei mai multi dintre tinerii romani, odata alungati din bisericile romane, de groaza a tot ce-i inconjoara nu se mai duc in nici o alta biserica si majoritatea se pierd pentru todeauna. Inca o data va multumim pentru mesaj si rugaciunile dumneavoastra si va rugam ca sa ne mai scrieti. Va spunem in fata Lui Dumnezeu, ca noi iubim pastori romani, in special pe cei ca dumneavoastra in care vedem persoana Domnului Isus. Dintr-o dragoste sincera si cu tot respectul, Tinerii Romani Americani transmite salutari sfinte si pline de dragoste, atat familiei dumneavoastra cat si biserici pe care o pastoriti. Multa pace va dorim.

  6. Eu nu inteleg demersul vostru. Daca vreau sa ascult o predica in limba engleza ma duc la biserici americane si uneori regret ca nu sunt acolo. Acolo ascult predici de calitate, originale si cu accent pur american. Incerc sa-i inteleg pe cei nascuti aici, dar nici ei nu justifica demersul. Limba română e limba parinților, a bunicilor și a străbunilor voștri. Daca invatati a doua limbă, limba română, este numai si numai in avantajul vostru. Limba română este o limba frumoasă, e o limba romanică, iar limba engleză este o limbă germanică, asadar e diferită. In formarea voastră profesională, dar si ca vestitori ai Evangheliei este numai in avantajul vostru cunoasterea celei de-a doua limbi. Este un mare HAR ca v-ati nascut in familie de români si bucurati-va ca Dumnezeu v-a oferit aceasta șansă. Dupa ultimele studii facute la Universitatea din Toronto cei ce vorbesc doua limbi sunt mai spontani, au o capacitate mai mare de sinteza (adica in citeva cuvinte exprima mai clar chestiuni profunde ceea ce celorlalti le-ar trebui citeva citeva minute sa explice), se orienteaza si se descurca mai usor in chestiuni delicate. Sigur ca depindem de calauzirea si ajutorul lui Dumnezeu, dar depinde si de noi. Daca aș mai fi la virsta voastra mi-as rezerva timp sa invat si o limba slava ( de ex. rusa), dar si o limba asiatica (chineza, coreeana, japoneza) sau araba, bineinteles si limbile clasice: ebraica si greaca veche care va ajuta sa intelegeti profunzimile Cuvântului lui Dumnezeu. Succes!

    Eu cind vorbesc la amvon evit sa folosesc expresii in limba engleza. Vorbesc limba română literară, dar mai folosesc termeni arhaici românești sau regionalisme ca sa stimulez interesul tinerilor pentru limba româna. Nu strimb din nas atunci cind ei dau indemnuri sau predica in limba engleza. Le respect alegerea, dar unii frati in vârsta nu inteleg limba engleza si ei au nevoie sa inteleaga mesajul, iar pastorii si fratii care predica in l. româna și exagereaza cu termeni in limba engleza, incearcând sa impace si capra si varza nu se aud cit de penibili sunt. Nu vorbesc bine (corect) nici o limba. Voi ar trebui sa fiti mai rigurosi și sa invatati macar normele elementare ale limbii române scrise. Va inteleg supararea pe această limbă, dar textul de mai sus îl pot cataloga ca un dispreț total față de limba română la fel ca textele cântărilor afișate la timpul de închinare din biserică. Dumnezeu a împrăștiat oamenii pe toată fața pământului si fiecărei națiuni i-a dat o limbă in care sa vorbească. Limba română e una dintre ele și respectind limba străbunilor il respectam pe Dumnezeu. Poate suna deplasat, dar merita reflectat.

    Nu abandonati usor in fata micilor dificultati. În viață vă veți izbi de mult mai multe greutăti si nu trebuie să mai complicați și voi lucrurile. Pasajul de la 1 Petru 5:5-11 va este adresat voua si e bine sa-l cititi mai des.

  7. Iubiti tineri!
    Aș vreau să vă spun că noi români avem o vorbă, „ORCE MINUNE TINE 3 ZILE”, mă bucur că in cazul vostru această frază nu este valabilă. Vă urmăresc cu interes de mai mulți ani și vă spun sincer, cunoscând pastori români eu nu mă așteptam c-o să rezistați atat de mult. Mare lucru, se vede că aici nu mai este mâna oamenilor ci a Lui Dumnezeu. Și pentru faptul ca v-ați retras și la dorinta fratilor v-ați simtit obligati sa reveniți din nou, aceasta-mi spune ca lucrarea nu a fost terminata, iar nevoile tinerilor incă nu au fost satisfăcute. Negreșit ca Dumezeu vă vrea ca să-i duceți această lucrare mai departe, cu toate că aveți de suferit și v-ati săturat de ia. Personal vă felicit că nu ați abandonat-o in totul și mă bucur pentru că in toată perioada aceasta de timp, am văzut in voi o dorința mare pentru lucrarea Lui Dumnezeu de salvare a generației tinere. Aceasta mă face să cred, că întradevăr ați ajuns să vă ințelegeți chemarea și trimeterea pe care ne-a facut-o Mântuitorul, și-n felul acesta ați devenit adevarați creștini. La ora actuală, eu cred că cea mai mare problemă a pastorilor români este, ca să afle cum ar putea să facă din voi niște creștini de forma, ca mulți alți din bisericile române, pentru că le creiați probleme și le tulburați pacea și liniștea. Până in prezent, nimeni nu a îndrăznit să le ceara acestor oameni socoteală pentru ceia ce fac. Nimeni nu a avut curajul să le impună pastorilor români, ca să pună în practică tot ceia ce predică și să împlinească ce-i scris.

    Și pentru faptul ca odată având dea face cu acești oameni, intrdevăr ați ajuns să-i cunoașteți, aceasta nu ar trebui să vă tulbure. Dumnezeu ne-a prevenit prin cuvânt că vor exista și ne vorbește foarte mult despre eii. Din nefericire această slujbă de păstor, pentru cei mai multi este dor o profesie. In ultima vreme foarte mulți oameni, au ales această sursă de caștig pentru că este o muncă foarte relaxată și bine plătită. Alți fac această lucrare, pentru că sunt foarte buni oratori si le place ca lumea să-i respecte si le dea atenție. Iar uni o fac din pasiune, fiind foarte buni artiști au o satisfacție personală în a se juca cu simțurile și sentimentele oamenilor. Vă dau câteva exemple: Nu demult în biserica noastră am fost vizitați de un pastor român dintrun alt oras, acesta după ce i sa oferit loc la cuvânt la întrebat pe pastorul gazdă: „ce vrei să-ți fac cu acești oameni, vrei să ții fac să plângă sau să râdă în hohote?” Aș vrea să vă spun iubiți tinerii, că asemenea oameni nu sunt ai Lui Dumnezeu. Un alt exemplu pe care vi-l pot da, este pastorul american Swager. Acest om după ce ținea câte o predică in lacrimi, pleca la hotel unde îl așteaptau femeile stricate. Toți acești oameni au talent, dar nu au o chemare Dumnezeiască in lucrare si nu Dumnezeu este cel care vorbește prin eii. Datorită acestui fapt, cei mai mulți fac această slujbă din motive personale, fară nici o responsabilitate sau frică de Dumnezeu. Nu trebue să vă tulburați de faptul, că pe asemenea oameni nu-i va interesa niciodată situația voastră, eii nu sunt din Dumnezeu. Așa cum realizați, nu voi tinerii sunteți interesul danșilor.

    Eu cred că ar fi bine să vizionați filmul cu caracter creștin: „Leap of Faith with Steve Martin”, îl găsiți si-n YouTube dacă doriți: http://www.youtube.com/watch?v=gcMbKntsCLs&feature=relmfu. În acest film vă sunt relatate, niște întâmplări adevărate din bisericile creștine din America. Cei care îl veți viziona, veți ajunge să realizați că nu toți pastori zilelor noastre întradevăr cred că există Dumnezeu. Nu toți cred că ar exista o viața după moarte, sau vre-o salvare a oamenilor. Datorită acestui fapt, cei mai mulți dintre eii, fară frică sau temere de Dumnezeu se dau adevarați slujitori în câmpul Evangheliei. Sunt uni care dintr-o dorința după un caștig mai mare de bani, devin peste noapte făcători de minuni. Asemănător cu pastorul din acest film, uni spun că au darul tămăduiri și întradevăr încep să facă vindecări in numele Lui Isus. Tragedia este, când adevărați bolnavi se duc la dânși pentru a fi vindecați, in loc sa se vindece, boala se agraveaza tot mai mult, iar uni mor. In Isaia 1:15 Dumnezeu ne spune: „Când vă întindeți mâinile, Îmi intorc ochii de la voi; și oricât de mult v-ați ruga, n-ascult: căci mâinile vă sunt pline de sânge!” Datorită acestui fapt, mulți dintre acești așa ziși doctori lucratori din bisericile de azi, ajung să fie ca doctorul Kevorki, la vizitele căruia mureau pacienti”.

    Aș vrea să vă spun iubiți tinerii să nu vă descurajați, aceasta nu înseamnă că nu există și adevărați slujitori ai Lui Dumnezeu, există dar comform Bibliei nu sunt mulți, sunt foarte puțini la numar. Din cauza aceasta vă previn, ca să nu vă așteptați c-o să va umpleți lista cu prea mulți pastori români, care vor fi gata ca să facă absolut totul pentru salvarea voastră. Desi numarul pastorilor români din America si Canada este foarte mare, tot ce-i posibil ca cei 17 slujitorii de pe lista voastră, sa fie singuri adevarăți oameni ai Lui Dumnezeu. Deasemenea aș vrea să vă spun, cu toate că sar prea putea ca no sa mai gasiți nici un alt pastor care sa va ințeleaga si să vă ajute, Dumnezeu va continua să vă ceară ca să vă continuați lucrarea, pentru a fii o mărturie pentru toți cei care se v-or scuza in ziua judecați, că eii n-au știut de situația si nevoile generației tinere din bisericile române. Citind si raportele voastre anuale, am aflat că ați incercat ca să veniți la pastori și preoți români cu Evanghelia, așa cum a făcut-o si Domnul Isus odinioara, când s-a dus în fața mai marilor preoți cu cartea legi. Aveți mare grija iubiți tineri! Preoți din vechime in loc să se facă mai buni s-au facut mai răi, și cu toate că cunoșteau legea l-au răstignit pe Isus. Voi tineți-vă tari și vegheați, nu vă așteptați la ceva mai bun din partea acestor oameni. Spre deosebire de Domnul Isus, voi aveți totuși un avantaj foarte mare, pastori și preoți zilelor noastre nu mai au puterea pe care o aveau preoți din vechime, altfel ați avea toate șansele ca să experimentați și răstignirea Lui Isus, nu numai suferințele Lui. Domnul Isus să vă dea biruința.
    God bless you all.

  8. O sa mai scriu cateva ganduri, referitor la ceea ce mi-ati raspuns, deoarece unele lucruri nici eu nu le inteleg prea bine referitor la modul in care gandesc tinerii romani-americani (nascuti in America ori ajunsi acolo la o varsta timpurie, adica pana la 10 ani).

    1. nu inteleg teama de viitor, si anume ca va veti pierde identitatea intr-o generatie. Oricum se va intampla asta in 2-3 generatii, cum s-a intamplat si cu primii colonisti, dar si cu generatiile urmatoare de imigranti. Ca o paranteza, stiti ca si europenii isi pierd identitatea intrand in Uniunea Europeana? (liberalizarea pietei muncii, eliminarea granitelor, limbile de circulatie, amestecul culturilor, toleranta, pluralismul religios si cultural, ecumenismul, etc., siúnt doar cateva din semnele evidente ale depersonalizarii omului modern…).
    2. la fel, nu inteleg legaturile afective legate de un anumit loc, de o cladire, de amintiri si poze din trecut; si in Romania s-au construit o multime de biserici noi, in care trecutul (sau imaginea lui fizica), s-a sters cu totul. Oamenii se muta dintr-o casa in alta, dintr-o localitate in alta, schimba mobila, masina, etc. Lucrurile sunt intr-o continua schimbare, si tot mai rapida. se schimba cartea de cantari, apar cantari noi, poeti si poezii noi, forme noi de inchinare si slujire, si nu e nimic rau in toate acestea, atata vreme cat toate urmaresc evlavia, „care are promisiunea vietii de acum si a vietii viitoare.” Si evlavie inseamna chipul lui Hristos in noi, revenirea la „chipul si asemanarea lui Dumnezeu,” pierdute prin pacat, dar recapatate prin regenerare si sfintire.
    3. faptul ca nu aveti tineri pregatiti in seminarii romanesti nueste o piedica: foarte multi pastori din Romania sunt pregatiti in seminarii din America, Anglia, Belgia, Korea, etc., si asta nu-i impiedica sa slijeasca eficient; dimüpotriva, fiind expusi la mai multe culturi, pot avea o imagina mai clara a crestinismului contemporan si a tendintelor lui. Nu uitati ca parintii si bunicii nostri nu aveau deloc pregatire teologica (si erau mult mai integri si asemanatori cu Hristos decat generatia aceasta!)
    4. voi reprezentati o generatie intreaga, deci veti fi tot impreuna in bisericile noi care vor fi deschise. Iar parintii vostri se vor bucura foarte mult cand ii veti vizita, din cand in cand, in bie´sericile lor romanesti traditionale! Chiar si voi va veti bucura atunci! Si in Romania sunt multe familii in care tinerii se casatoresc, pleaca in alte localitati si in alte biserici; asa merge viata si fiecare trebuie sa se acomodeze timpului si locului si, acolo unde este, sa slujeasca Domnului cat poate mai bine.
    5. de ce tineti la confortul vostru (poze, amintiri, prieteni, etc.) si nu va ganditi la foloasele altora, si in special ale copiilor vostri? Viata nu e usoara si nici dreapta, dar Dumnezeu este bun cu toti.
    6. confruntati-va direct cu viata si asperitatile ei; crestinismul a inaintat mult mai repede sub persecutie si presiuni din afara. Cautati solutii si veti gasi, in loc sa va ganditi la „inlaturarea tuturor pastorilor romani care gandesc diferit decat voi!”
    7. „Domnul sa va indrepte inimile spre dragostea lui Dumnezeu si spre rabdarea lui Hristos” (2 Tes. 3:5).

    NOTA: regret foarte mult trecerea site-lui cu biserica nuda. NU trebuia sa postati o astfel de adresa! Este dezgustator si respingator! Noi NU trebuie sa proliferam raul (nici macar facand referire la el) si sa biruim raul prin bine.
    Intotdeauna au existat extreme, fanatici, bigoti, si travestiri ale adevarului si ale adevaratilor slujitori ai lui Dumnezeu. „Cercetati ce este placut inaintea lui Dumnezeu si NU luati DELOC parte la lucrarile neroditoare ale intunericului. Ba mai degraba osanditi-le, caci este rusine si sa spunem ce fac ei in ascuns” (Ef. 5:10-12). Acea adresa va fi accesata probabil si de altii si le va produce mult rau; NU trebuie cercetate „adancimile Satanei ca sa stim sa ne ferom de ele!Cu iubire de frati,
    Cornelizu Marcu

  9. Frate Corneliu!
    Va multumim pentru mesaj. Pentru inceput dorim sa ne cerem scuze, pentru link-ul publicat de noi cu bisericile nude. Chear ca nu am fi dorit ca sa va facem sa va simtiti ofensati. Din respect fata de dumneavoastra venim sa va spunem, ca am scos deja acest link afara de pe blog-ul nostru si nu-l v-om mai afisa. Intrun fel ne bucuram ca pentru frati din Romania, o asemenea afisare nu este ceva potrivit si nu sunteti obijnuiti cu asemenea imagini. Aici lucrurile sunt putin mai diferite, nimeni nu se simte ofensat, pentru ca toate acestea sunt ceva la ordinea zilei. Am vrea totusi sa stiti, ca aceste biserici nu sunt proliferate de noi, ci de televiziunea, radiourile si ziarele americane, si-n general toti cei de aici stiu de existenta lor. Motivul pentru care noi le-am publicat pe blog-ul nostru a fost, ca sa le aratam fratilor nostri romani unde pot sa ajunga acesti tineri, pe care multi dintre dumnealor, pentru singurul motiv ca le cere predica si-n limba engleza ii scot afara din bisericile romane si-i trimet la americani.

    Iar acum v-om continua cu subiectul dumneavoastra: “de ce voi, noua generatie nascuta si crescuta in America, nu incepeti biserici noi, Romano-Americane”? Frate draga! datorita faptului ca mesajul nostru adresat dumneavoastra a fost un mesaj public, noi nu am vrut ca sa va scriem in amanunte, toate problemele si motivele pentru care noi nu deschidem alte biserici. Subiectul adus de dumneavoastra, din nefericire este un subiect foarte sensibil. La auzul unor asemenea cuvinte spiritele se agita, liderii nostri comvoaca intalniri secrete de urgenta, se iau masuri strajnice si nu putini tinerii au de suferit, iar noua nu ne este tot una. In realitate, nu am vrut ca sa dam impresia pastorilor romani de aici, ca am fi inclinati ca sa deschidem vre-o biserica romano-americana. Daca v-eti intra la adresa de mai jos de pe blog-ul nostru si veti citi mesajul acesta: http://tineriiromaniamericani.blogspot.com/2010/01/raportul-tinerilor-romani-americani-pe.html?showComment=1264275278564#c3363527087296399020 va veti putea da seama, ce-au facut un grup de pastori romani dintrun oras mare din America, de frica ca tinerii vor deschide o biserica romano-americana cu programe si-n limba engleza in orasul dansilor. Deasemenea va veti putea da seama si de motivele esentiale pentru care acesti oameni, scot afara din bisericile dansilor pe toti cei care se implica in o asemenea lucrare, care ar putea sa duca la salvarea tinerilor din bisericile romane pentru Cer. Am vrea sa stiti frate draga, ca in realitate pastori romani eii ne vor cu orce pret in bisericile dansilor, pentru singurul motiv “de-a le infrumuseta sala si programele”. Aratam foarte bine pe internet si la televizor si se pot mandri cu noi la conventiile anuale, in fata oamenilor. Deasemenea ii vor si pe parinti nostri, pentru a le plati salariile si bill-urile lunare din biserici. Totul este un fel de “slavie crestina” am putea spune. De hranit nu ne hranesc, ca sa putem si noi supavetui spiritual in bisericile dansilor, iar de lasat sa plecam nu vor ca sa ne lase, pentru ca atat noi cat si parintii nostri, trebue sa le mai slujim intrun fel sau altul. In prealabil, noi ne simtim in bisericile romane, ca si poporul israel in Egipt. Dumnezeu sa aiba mila de noi, si sa ne trimeata si noua cat mai repede un Moise, ca sa ne izbaveasca de acesti oameni asupritori.

    Iar acum pentru ca ne-ati provocat, va v-om spune direct fara nici o retinere si motivele reale pentru care noi nu putem ca sa deschidem alte biserici. Adevarul esential frate draga este: ca noi chear sa vrem sa deschidem asemenea biserici, nu avem cu cine ca sa facem aceasta lucrare. Datorita faptului ca majoritatea tinerilor romani, nu au inteles mesajul transmis in limba romana in bisericile noastre, cei mai multi dintre acestia, nu au ajuns niciodata ca sa-L cunoasca pe Dumnezeu. Asa cum stiti, credinta nu se mosteneste din parinti, ia vine in urma auziri cuvantului. Acesti tinerii in mare parte, eii se afla prin bisericile romane doar din respect fata de parinti lor, nu pentru ca ar simti ceva pentru Dumnezeu si Lucrarea Lui. Odata scosi afara din aceste biserici, istoria copiilor proveniti din parinti emigranti ne spune: ca cei mai multi dintre acestia, nu v-or mai frecventa niciodata nici o alta biserica. In prealabil, chear daca am deschide aceste biserici romano-americane, pe acesti tinerii nu-i va motiva absolut nimic ca sa ne urmeze pe noi, sau sa mearga in bisericile americane. Iar noi fara eii, nu v-om putea face acesata lucrare niciodata. Aceasta se datoreaza faptului, ca noi nu suntem atat de multi la numar, ca sa putem deschide in fiecare oras din America si Canada, cate-o biserica romano-americana. Motivul esential pentru care noi cerem predica si-n limba engleza in bisericile romane este, ca acesti tinerii sa ajunga ca sa-L cunoasca pe Dumnezeu si legile Lui, “inainte de-a parasi aceste biserici”. Numai dupa ce s-au intors la Dumnezeu cu adevarat, v-om avea cu cine ca sa facem o asemenea lucrare, daca va mai fi nevoe vre-o data. Cat despre noi va spunem in fata Lui Dumnezeu, ca singurul lucru care-l dorim mult este, ca sa salvam aceasta generatie tanara pentru Cer si nimic mai mult.

    Pentru ca acesti tinerii sa se intoarca cu adevarat la Dumnezeu, singura solutie este: “predicarea Evangheliei pe intelesul lor, pe toata perioada cat eii inca se mai afla in bisericile romane”. Problema noastra mare la oara actuala, sunt pastori romani-americani. Acesti oameni, de frica ca generatia noastra le vor lua functiile si salarul, cei mai multi dintre dumnealor opresc in totul aceasta lucrare. Procedanduse in felul acesta, in ultimi 40 de ani acesti oameni au distrus generatii intregi de tinerii romani, si vor continua sa faca aceasta daca frati din bisericile romane nu se vor uni ca sa-i opreasca. Chear si in cazul nostru va putem spune, ca daca Dumnezeu nu va interveni intrun fel sau altul sa ne ajute, iar frati nostri romani nu se vor trezi la realitate, ca sa faca ceva pentru salvarea noastra; noi suntem ferm convinsi ca acesti pastori v-or distruge, atat generatia noastra cat si toate generatiile de tinerii romani care vor urma dupa noi. Daca veti citi mesajul de mai sus al fratelui Dorin Ilieș: (https://tineriromaniamericani.wordpress.com/2012/05/04/multumirile-tinerilor-adresate-pastorilor-si-fratilor-indaratnici-care-s-au-impotrivit-acestei-lucrari/#comment-669), va veti pute da seama, ca acelasi lucru sa intamplat si se intampla si cu toate generatiile de tineri romani din Australia. Sunt multe de spus frate draga, dar ne v-om opri aici. Frate Corneliu!!! afland toate acestestea despre noi, ne gandim ca poate doriti sa ne ajutati, iar dumneavoastra nu aveti o influenta prea mare asupra acestor pastori romani din America si Canada, ca sa-i motivati sau sa-i obligati ca sa ne ajute. V-am ruga totusi ceva daca nu va cerem prea mult, ca atat dumneavoastra cat si biserica pe care o pastoriti, sa continuati sa va rugati pentru noi generatiile de tinerii din bisericile romane din: America, Canada si Australia, ca Dumnezeu sa se indure si de noi si sa ne vina in ajutor, pentru a fi salvati pentru Cer. Am vrea sa stiti, ca noi nu-i cerem Lui Dumnezeu ca sa faca aceasta lucrare dupa cum vrem noi, ci dupa cum gaseste El cu cale, numai sa nu ne pierdem. Va multumim in numele Domnului Isus. Multa pace va doim.
    Cu mult respect
    “Tinerii Romani Americani”

    • Pace si har!
      Multumesc pentru raspuns. Acum este mult mai clar; dar si mai dureros, din pacate.
      De un lucru puteti fi siguri: Biserica Filadelfia din Sibiu se roaga pentru voi regulat, si crede in ceea ce v-am scris si eu in cele 2-3 mesaje.

      • Va multumim in numele Domnului Isus, pentru dragostea si suportul dumneavoastra frate Corneliu. Dintr-o dragoste sincera si cu tot respectul, tinerii romani din America si Canada, va transmite salutari sfinte si pline de dragoste in numele Domnului Isus, atat familiei dumneavoastra cat si biserici pe care o pastoriti. God Bless.

  10. IUNBITI TINERI ROMANI AMERICANI
    CU DUMNEZEU VE-TI FACE MARI ISPRAVI LUCRIND IN LIMINA CUVINTULUI , NU DESCURAJATI
    CUVINTELE ASA FRUMOS SPUSE DE FRATELE CORNEL GOLESIE LUATILE CA DIN PARTEA DOMNULUI ,FITI INTELEPTI SI ATENTI IN VORBIRE IN EXPRIMARE SI NU JIGNITI FRATI VOSTRI ,BUNICI VOSTRI, PARINTI VOSTRI NU FITI DEZGUSTATI DE LIMBA VOASTRA ROMANEASCA ,NOI AVEM 4 COPII NASCUTI SI CRESCUTI IN AUSTRALIA IN BISERICA ROMANEASCA SI SLUJESC PE DOMNUL IN LIMBA RAMANA INTELEG CUVINTUL IN LIMBA ROMANA
    SIL VESTESC
    EU CRED CA AR TREBUI SA DEPUNETI MAI MULT EFORT IN A INVATA CORECT AMINDOUA LIMBILE AR FI SPRE BINELE VOSTRU
    COPII NOSTRI STUDIAZA LA UNIVERSITATE IN LIMBA ENGLEZA DAR ASTA NUI IMPIEDICA IN INTELEGEREA LIMBI ROMANE
    NE RUGAM DOMNULUI SA VA CALAUZESCA IN LUMINA CUVINTULUI SI SA VA DEA INTELEPCIUNE SA PUTETI VESTI CUVINTUL IN MAI MULTE LIMBI CUM SPUNEA FRATELE CORNEL GOLESIE
    FITI BINECUVINTATI DE DOMNUL
    IAR CEI CARE DORITI UN SCHIMB DE EXPERIENTA VIZITATI SI BISERICILE NOASTRE DIN AUSTRALIA

    • Stimata familie HOVAT, va multumim pentru mesaj Domnul Isus sa va binecuvinteze. Pentru a intelege tot mai mult despre noi si lucrarea pe care o facem, va rugam ca sa cititi si Raportul nostru de activitate pe anul 2012, la adresa aceasta: https://tineriromaniamericani.wordpress.com/2012/12/28/raportul-de-activitate-al-tinerilor-romani-americani-pe-anul-2012/. Citind acest raport veti putea realiza, ca in momentul de fata noi nu ne luptam pentru noi, ne luptam pentru sutele sau chear miile de tinerii din bisericile romane din America si Canada, care datorita limbi diferite in care se predica in bisericile romane, nu inteleg mesajul transmis. Neintelegand aceste mesaje, desigur ca cei mai multi dintre tinerii, nu mai ajung niciodata ca sa-L cunoasca pe Dumnezeu. Asa cum stiti, credinta nu se mosteneste din parinti, “ea vine in urma auziri si intelegeri Cuvantului Lui Dumnezeu” (Romani 10:17, Efeseni 1:13). In realitate toti acesti tinerii, eii se afla prin bisericile romane doar din respect fata de parinti lor, nu pentru ca ar simti ceva pentru Dumnezeu si lucrarea Lui. Odata plecati sau scosi afara din aceste biserici, istoria tinerilor proveniti din parinti emigranti ne spune: “ca cei mai multi dintre acestia, nu vor mai frecventa niciodata nici o alta biserica”. In mai multe cazuri, noi ne-am straduit ca sa-i ducem pe acesti tinerii cu noi in bisericile americane, dar pentru faptul ca eii inca nu simt nimic pentru Dumnezeu si lucrarea Lui, nu vor ca sa vina cu noi in nici o biserica. Dejiaba i-am rugat ca sa invete si limba roman, datorita faptului ca cei mai multi nu simt nimic pentru Romania, nu vor ca s-o invete. In acelasi timp, daca ne v-om duce in Cuvantul Lui Dumnezeu nu v-om gasi nicaeri scris, ca Dumnezeu ar fi obligat pe cineva ca sa invete vre-o limba straina pentru a ajunge mantuit. In cazul acesta, nu ne este permis nici noua ca sa trimetem aceasta generatie tanara in Iad, numai pentru faptul ca noi si copii dumneavoastra am reusit ca sa invatam si limba romana iar eii dintrun motiv sau altul nu au reusit s-o faca. Ce ziceti???? Porunca Lui Dumnezeu este da si amin, ca sa li se predice Evanghelia pe intelesul lor pe toata perioada cat eii inca se mai afla prin bisericile romane. Da frate draga, vreti nu vreti aceasta-i responsabilitatea si datoria bisericilor romane si-a pastorilor nostri. Multa pace va dorim.

Lasă un comentariu